Stevens prémium német kerékpárok – már maga a név is garancia!
A fogyasztói társadalomban rengeteg termékkel találkozunk mindennapjainkban, de vajon mi történik meghibásodásukkor, vagy éppen akkor, ha egy kopó alkatrész cserére szorul. Van-e kihez fordulnom? Beszélhetek-e egyáltalán élő emberrel – egyáltalán magyarul – ha problémám van? vagy csak egy e-mail címem van valahonnan az impresszum aloldalról, esetleg egy kínai postacím, ahová drága pénzért visszaküldhettem a problémás terméket?
–„Csak a márkát fizetem meg!” – „ Nem vagyok hajlandó ennyit fizetni, Ennyiért már egy használt autót kapok!” Ismerős mondatok?
Pedig a vételáron spórolni nem mindig éri meg, sőt sok esetben ráfizetés. Korunk fogyasztói társadalma sajnos nem szereti a túlságosan tartós dolgokat, amely egyrészt környezetünk és utódaink szempontjából nagyon szomorú, másrészt, ha alaposan körülnézünk, rengeteg olyan termékeket találunk, ahol az eladott áru minősége hosszú távon sokszorosan behozza a vásárláskori relatív magas költségeket. Az autók esetét szinte magyarázni sem kell, hisz minden autós tisztában van vele, hogy a szervizköltségek egy-két év alatt, főleg egy használt autónál akár a teljes vételárat is meghaladhatják. Új jármű esetében, főként, ha az pl mindennapos munkábajárásra van használva, egyáltalán nem mindegy, hogy mennyit fogunk rákölteni.

Miért lenne más ez egy kerékpár esetében? Sokan akár 100.000 forintot is simán ott hagynak egy kerékpárszervízben egy használt kerékpár felújítására, melyek alkatrészei már nem kompatibilisek a mai kor technikájával és súlyban, felszereltségben a jelen bringáit meg sem közelíthetik, mégis félnek mélyebben a pénztárcájukba nyúlni egy új drótszamár vásárlása esetén, még akkor is hogyha ezzel a későbbiekben megkímélnék magunkat a felesleges idegeskedéstől, elpocsékolt időtől és be nem tervezett kiadásoktól.
Sajnos manapság ezek mind-mind előfordulnak, amit csak megfelelő kiválasztással és vásárlási döntéssel előzhetők meg! Mi a magunk részéről szeretnénk bemutatni, hogy megy ez nálunk, mitől mások a garancia tekintetében a Stevens – prémium német kerékpárok…
Minőségi gyártók, európai összeszerelés és csakis szakbolti átvétel.
A hamburgi cég több, mint 30 éve jelen van a kerékpárpiacon, és a márka Németország legjobb kerékpárjait készíti. Kizárólag minőségi és ismert gyártóktól származó alkatrészekkel és kiegészítőkkel dolgoznak, amelyek döntő részét ’házon belül’, Németországban szerelnek össze. Nem meglepő tehát, hogy erre a minőségre bátran garanciát is vállal a márka. Kerékpárjaink a gyári összeszerelést követően, minőség ellenőrző kollegák által újból ellenőrzésre kerülnek, melyeket egy a kerékpáron található checklista bizonyít.De a megfelelő minőség biztosítása ezzel még nem ér véget! Vállaljuk, hogy vásárlóink az első pillanattól kezdve 100 százalékosan működő és menetkész kerékpáron üljenek és erre garancia a kizárólagos szakbolti átvétel, ahol a Stevens szakkereskedők egy átvizsgált és beállított biciklit adnak át vásárláskor. A Stevens kerékpárokat nem postázzuk és nem találod meg őket bevásárlóközpontok üzleteiben, élelmiszer-, kertészeti- vagy elektronikai áruházakban, mert ott nem a fő termék a kerékpár és az ott dolgozók nem tudnak megfelelni a prémium német elvárásoknak…
A szakbolti átvétel követően is gyere vissza hozzánk, hiszen az első pár tekerés után lesznek majd kisebb finomítani valók, mert az összetevők terhelés alatt ’kopnak be’ igazán. Erre átadásnál mindig felhívjuk a figyelmet és kérjük a vásárlókat, hogy hozzák vissza a kerékpárt a használati útmutató szerinti (link) első felülvizsgálatra(100-300 km, illetve 5-15 üzemóra vagy 1-3 hónapnál esedékes), hogy ezeket véglegesen beállíthassuk. Természetesen teljesen ingyen!
A GARANCIA
A Stevens kerékpárokra is vonatkozik a magyar jog szerinti kötelező sávos jótállás, mely magánszemélyeknél 3 évet jelent. Ezen felül a hamburgi gyár önkéntes 6 év önkéntes garanciát nyújt az első tulajdonos számára, minden Stevens vázra és merev villára, valamint ő vállal felelőséget a gyár egyéb Scorpo és Oxygen termékcsaládjaiért is.
A kerékpáron található egyéb ismert, nemzetközi márkák alkatrészekre és kiegészitőkre is vonatkozhat 3 éven túli jótállás (ez ugye a kerékpárok specifikációjátol függ, de minden esetben megtalálható a kerékpárhoz adott leírásokon, használati útmutatón. adott esetben ez regisztrációhoz kötött – pl Continental defektgarancia – link). Fontos megemlíteni ezen a ponton az elektromos kerékpárokat. Itt a modellek szinte mindegyike a német Bosch motorjaival és akkumlátoraival van szerelve. Itt a gyártó a nem kereskedelmi célra vásárolt e-bike-okra a vásárlás vagy a gyártási dátumtól számított 3 év jótállást ad (attól függően, melyik következik be előbb). A jótállás biztosítja, hogy az akkumulátor legalább 60%-os kapacitással rendelkezzen a jótállási időszak alatt, mely legfeljebb 500 teljes töltési ciklusra érvényes (egy teljes töltési ciklus egy teljes lemerítés és feltöltés kombinációját jelenti; például négy 25%-os lemerítés és feltöltés egy teljes ciklusnak számít). Fontos, hogy csakis Bosch által hitelesített kerékpárkereskedőhöz vidd az e-bike-ot illetve a motorok és akkumlátorok tunigja, manipulálása azonnali jótállásvesztést jelent!
Ezen felül a Stevens karbon vázakra létrehozta a „Crash Replacement” programot, mely az első tulajdonosnak a vásárlástól számított 2 éven belül a javíthatatlanul megsérült szénszálas vázakra egy 50%-os egyszeri speciális kedvezményt nyújt az új karbon váz ajánlott fogyasztói árából.
Mit tegyünk garanciális probléma esetén?
Neked mint végfelhasználó a legfontosabb, hogy a vásárlás helyén vagyis a Stevens szakkereskedőnél kell, hogy jelezd a problémát!
De fontos azt is tudnod, hogy mit vigyél magaddal és mi történik a háttérben az ügyintézés során, hiszen 1-1 ilyen eset akár több napot is igénybe vehet:
1. Milyen papírokat kapsz vásárláskor, mire figyeljek és mit kell megőrizni?
Környezetünk megóvása nagyon fontos számunkra, ezért a kötelezőnél több papírt nem adunk Neked. Amit meg kell, hogy kapj vásárláskor, amit kérlek ellenőrizz is azok a következők:
2. Garanciális ügynél nagyon fontos, hogy különbség van aközött, ha a kerékpár még, nincs, illetve, ha már el van adva!
2a Ha a kerékpár még a szakkereskedésben van és még nincs eladva (pl. a próba alatt tapasztalsz rendellenességet), akkor az üzlet minket, a Stevens magyaroszági forgalmazóját fogja felkeresni, akik a gyárral egyeztetve eljárnak majd! A szakkereskedőnek rendelkezésére áll egy hibabejelentő űrlap, ahol a fényképes dokumentáció mellett (ami általában nagy segítség) a cikkszám, modellnév, váztípus, méret, és vázszám megadására lesz majd szükség illetve csatolni kell a számlát vagy szállítólevelet illetve a német gyár által kitöltött, az új kerékpárokon lévő checklistát.
2b Ha a kerékpárt már megvásárolták, akkor az elsődleges kapcsolat, mindig a szakkereskedő, ahol a vétel történt. Ott gyorsan és szakszerűen segítenek majd Neked az alábbi szempontok szerint:
- Ha a Stevens váz/villa/egyéb alkatrész/kiegészítő hibásodott meg, akkor a szakkereskedő ugyanúgy, mint a fenti pontban, a Stevens magyaroszági forgalmazóját fogja felkeresni, akik a gyárral egyeztetve eljárnak majd!
- Ha nem Stevens alkatrész/kiegészítő hibásodott meg, akkor viszont a szakkereskedés az adott alkatrész/kiegészítő (Shimano, Fox, SKS, stb.) magyarországi képviseletével (aki lehet külföldi veszi majd fel a kapcsolatot, az alábbi kontakt lista alapján. (link)
Reméljük hogy sikerült egy egyszerű ugyanakkor hasznos képet adnunk a garanciális feltételeinkről, és innen is látható, hogy miért érdemes Stevens német prémium kerékpárt választanod!
*Összterhelés: minden kategóriánál más a megengedett össztömeg, de a jótállás szempontjából lényeges. Az össztömegbe a kerékpár – kerékpáros – és felszerelése is beleszámít.
Forrás :
HVG